Buna dimineata!

Sunt Marius, am 32 de ani si sunt pasionat de biciclete, inca de la varsta de 5 ani, cand am avut prima mea bicicleta cumparata de tatal meu pe care am invatat sa merg cu ajutorul unui vecin si pe care am stricat-o in 2 doar saptamani. Am reparat-o singur de fiecare data pana la 8 ani, cand i-am rupt cadrul. Asta nu ma facut niciodata sa renunt la pedalat. Mai mult,  am “evoluat” incet de la Pegas , la BMX-urile chinezesti din anii 90 si apoi la primele biciclete MTB ale anilor 90. Primul MTB a fost prin anul 1995, de la Olympia.
9ef756008655ef632089e4d32151165d-8413793-235_235_11

Culoarea era rosu sportiv si asa cum era de asteptat, era mandria cartierului bicicleta aceea. Apoi, au urmat bicicletele de la First Bike, Rich, Nec’s Bike si DHS.

38917

Dupa ce m-am mai desteptat putin si am mai tavalit cateva cursiere cu roti de 24 inch, un BMX DHS si un Tohan, am avut si o “bicicleta de marca”. Un Neuzer. Tot un BMX, dar de data asta, unguresc.

Primul meu contact cu bicicletele din vest, a inceput cu Merida, marca de care nu ma mai leaga nimic in ziua de astazi.

Totodata dupa anii 2000 lucrurile au luat turnura, pe care, o mostenesc si acum. Am cel putin 3 biciclete in casa si in jur de 10 de biciclete de-a lungul anului. Le vand, le cumpar, le vand, le cumpar. O bicicleta perfecta nu am gasit. Am gasit mai multe. Cele pe care le-am avut. Si cand le am, imi doresc altele.

Pe la jumatatea anilor 2000 am inceput sa cochetez cu forumurile internationale de biciclete dar si cu cele autohtone. MyBike.ro era cel mai vizitat site cu si despre biciclete la vremea aceea. In Bucuresti erau doar 3 service-uri de biciclete dintre care doua in garaje personale are proprietarilor.

Tot in aceasta perioada a inceput sa nu mai tin cont de bicicletele pe care le aveam pentru ca in general, le stricam repede si le modificam prea mult indiferent ce erau, fie BMX fie MTB-uri.

DIGITAL CAMERA

Cand am lucrat in afara tarii, am pedalat intotdeauna. Imi placea sa experimentez tot felul de ciudatenii cum ar fi sa fac downhill cu un BMX pe 24″ KHE Blackjack, in Neuchatel, Elvetia. Sau sa merg pe BMX, fara frane in Germania si sa scap de amenda de fiecare data. Sau sau folosesc un MTB Specialized Rockhopper fara aparatori / coburi / cauciucuri de strada, sa merg la munca in fiecare zi, peste 70 de kilometri dus-intors. Era oribil si de aici s-a nascut pasiune mea pentru biciclete de oras dar si pentru Specialized.

La intoarcerea in Romania in 2011 lucurile stateau diferit. Soferii erau mai agresivi, biciclisti nu prea erau, iar infrastructura era diferita. Chiar daca acum ne plangem de lipsa ei, atunci era si mai rau. Pistele de biciclete de pe Victoriei si Buzesti, nu existau.

In martie 2013 am cumparat prima oara o camera de actiune pentru a o monta pe mine. Pe atunci eram educator la gradinita si dorinta mea era sa imi filmez drumul de la munca pana acasa. Pentru ca m-am gandit ca nu va fi nimeni interesat sa vada asta, am inceput sa selectez doar momentele amuzante sau enervante din trafic.

qwdqsdawd

Dupa aproximatix 6 luni, am decis ca e timpul sa arat lumii ce am filmat asa ca m-am afiliat cu un forum strain, Global Cycle Cammers, care m-a ajutat sa share-uiesc pe site-ul lor, care avea audienta internationala, clipurile mele. Am inceput sa imi denumesc clipurile in engleza si desigur sa pun subtitrari. De aici si numele meu in limba engleza, bucharestbiketraffic.

Una dintre incercari pe care nu am postat-o niciodata public, a fost a doua versiune a clipului ce incerca sa il imite pe Cycle Gaz un biciclist celebru in Londra la aceea perioada.  E evident ca varianta 1 nici nu am pastrat-o si dupa inca un clip am renuntat complet la tonul plictisit, engleza de balta si voice over-ul peste clipuri.

In septembrie 2013  cand am deschis canalul am adunat 12 abonati si in jur de 160 de vizualizari din cele 3 clipuri in limba romana iar bicicleta de pe care filmam atunci era un Elops city bike de la B’twin.

$_86

La inceput canalul nu a avut succes, insa, la vremea aceea m-a “descoperit” Iuda za Roadrunner, care a ales sa posteze pe un grup de trafic (Trafictube) clipurile mele din timpul si efortul lui personal. Acest lucru a adus un aport de peste 3000 de abonati pe canalul meu de YouTube si clipurile mele au inceput sa fie vizualizate de cat mai multi oameni, in special din Romania.
Prin 2014 am decis sa fac continut exclusiv in limba romana si sa fac un upgrade la camera video cu care filmam, cumparand atunci un SJ4000 si sa invat Sony Vegas doarece Windows Movie Maker nu imi mai folosea la nimic din ce imi doream eu sa fac.

Dupa 4 ani de activitate, in toamna lui 2017 am fost invitat la EuroBike, in Germania pentru a filma evenimentul. A fost o experienta de neuitat, mai ales pentru mine, un impatimit al bicicletelor.

25498502_976386882524483_5045486477870802908_n

Fotografia este facuta inainte de mini interviul cu Danny MacAskill  in care aveam emotii monumentale. In acea perioada am luat decizia de a pedala mai mult pe biciclete electrice pentru a ii obisnui si pe ceilalti cu tehnologia ce sta in spatele acestora.

Decizia de a pedala pe biciclete electrice si de a promova astfel de vehicule a venit la inceput cu o foarte mare reticenta din partea oamenilor ce ma urmareau online. Dupa aproape un an cu peste 10.000 de km parcursi excusiv pe biciclete electrice si totodata o mai buna intelegere a acestora in piata din Romania a venit si prima mea participare la o cursa de e-bike, organizata la Macin. Prima competitie de e-bike din Romania, unde am participat cu o bicicleta special facuta pentru mine de bulgarii de la Eljoy, un model de viteza cu un motor de 1000W,  cu peste 100Nm si o baterie de 20Ah. Am terminat cursa pe primul loc.

35054377_2041669916071081_5128096419193815040_o

Niciodata nu am uitat de unde am plecat si intotdeauna am cautat sa imi aduc aminte de bicicletele cu care am inceput, asa ca atentia mea pentru review-uri dar si referintele pe care le fac in videoclipurile mele s-a focusat pe bicicletele ieftine si accesibile tuturor.

La momentul actual, bucharestbiketraffic a adunat peste 34 de milioane de vizualizari din aproximativ 150 de clipuri si este cel mai urmarit canal de YouTube dedicat vehiculelor cu doua roti, din Romania.